نصب داربست در گلابدره

نصب داربست در گلابدره

گلابدره در واقع نام منطقه ای در کناره یک دره است و به همین دلیل به این دره و محله، گلابدره میگویند. علت نام گذاری این دره وجود درختان زیاد سیب گلاب خودرو در این دره بود. این دره از کناره باختری (سمت غرب) به امامزاده قاسم و از کناره خاوری با دره دربند همسایه میباشد. این دره جزو ییلاق های خوش آب و هوای شمال شرقی شهر تهران محسوب میشود. جالب است بدانید ساکنان محلی این منطقه از تهران هنوز به زبان تاتی صحبت میکنند.

در تابستان سال ۱۳۶۶ بود که سیل مخربی از ده گلابدره سرازیر شد و اکثر خانه های دربند را ویران نمود و تعداد زیادی نیز کشته بر جای گذاشت.

علاوه بر ساکنان محلی، مسیر کوهستانی گلاب دره، هر هفته میزبان کوهنوردانی است که راه خاکی و پر آرامش این منطقه را انتخاب مینمایند. در بالای تپه مشرف به این محل، دو محله گلابدره در باختر و باغ شاطر در خاور قرار دارند. با ایستادن بر بالای این بلندی ها نمای بسیار زیبایی از شهر تهران به چشم میخورد. راه رسیدن به این منطقه زیبا و خوش آب و هوا از میدان تجریش و خیابان دربند است که در میانه راه مسیر خیابان گلاب دره مشخص است.

بوستان کوهپایه ای گلاب دره با مساحتی در حدود 22 هکتار در این منطقه احداث شده است. احداث این بوستان از سال 1389 آغاز شد. این بوستان با جلوه ای مدرن، در دامنه کوههای پرشیب و سنگی دربند واقع است. از سمت شمال چشم انداز این بوستان، کوههای دربند و از سمت جنوب چشم اندازی زیبا از شهر تهران دیده میشود. اختلاف ارتفاع بالاترین و پایین ترین نقطه این بوستان در حدود 100 متر می باشد. در طراحی این بوستان سعی بر آن بود که خطوط طبیعی ارتفاعی و توپوگرافی منطقه حفظ گردد تا با نمای دامنه کوههای اطراف تطابق داشته باشد. بوفه، دریاچه، مسیر تندرستی کوهستانی، پیست دوچرخه سواری، آبشار، فضای سبز، برکه و آبنما، زمین بازی، وسایل ورزشی و سورتمه از جمله امکانات رفاهی موجود در این بوستان می باشد.

رودخانه گلابدره رود کوچکی در شرق رودخانه تجریش یا دربند می باشد. این رود بعد از عبور از غرب امامزاده قاسم در کانالی از طریق خیابان ظهیرالدوله و از زیر پل خیابان دربند به سمت جنوب غربی جاری میشود و در جنوب تجریش وارد رودخانه تجریش میگردد.

تنگ شدن مسیل این رودخانه موجب شد که باران موسمی ۴ مرداد ۱۳۶۶ تبدیل به سیلی مخرب و کشنده گردد. این سیل جان صدها نفر را در تجریش گرفت و وسایل نقلیه گوناگون، مغازه ها و اماکن بسیار دیگری را تخریب کرد. بعد از فروکش شدن سیل در تجریش و اوایل خیابان شریعتی، علاوه بر شن و گل و لای و خودروهای درهم فرو رفته، سنگهای بسیار بزرگی برجای مانده بودند که لودرهای بزرگ نیز به سختی توانستند آنها را جاه به جا کنند.

از امامزاده قاسم در امتداد گلابدره که حرکت میکنیم، بر طرف دست چپ آب، زمین های گل اسلک واقع است. در بالای گل اسلک، زیر دوآب گودره، طرف دست چپ محله لش عباس قرار گرفته است. بعد از لش عباس، شاخه آب گودره به عمود گلابدره افزوده میشود. از گودره به سمت بالا در امتداد آب، محله زیر بند نام دارد.

بالای زیربند دوآب دیگر وجود دارد که آب های هوله شرون و وزوا به آب گی باغ افزوده میشوند. شاخه دست راست، آب گی باغ می باشد که از پایین سینه سرخی سرچشمه میگیرد. شاخه دست چپ، یک مقدار که بالا رفت به دو آبی خواهد رسید که آب هوله شرون به آب وزوا می پیوندد. آب هوله شرون از کلک چال می آید و سرچشمه آب وزوا کمی پایین تر از بند وزوا است.

درخت زار کوچک و پرشیب وزباد، یا به قولی وزوا، واقع شده در شمال گلاب دره شمیران در مکانی سراشیبی در زیر دامنه های صخره ای قله ۳۱۰۰ متری اسپیلت قرار گرفته است و چند چشمه کوچک را داراست. این منطقه مسیری نزدیک و مناسب جهت دیدار از طبیعت کوهستانی با صرف تنها دو ساعت راه می باشد.

از آنجایی که امروزه در منطقه گلابدره ساخت و ساز ساختمان های بسیاری در حال انجام می باشد، از همین رو یکی از نیازهای ساکنین این منطقه تامین و نصب داربست در این منطقه می باشد.

مجموعه تهران داربست در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز منطقه گلابدره توانسته است با اصول فراوان و رعایت اصول امنیتی در این منطقه با ساختمان سازان و برج سازان همکاری داشته و نیاز این عزیزان را در زمینه نصب داربست در گلابدره و اجاره داربست در گلابدره را فراهم کند. شهروندان این منطقه میتوانند با تماس با مجموعه تهران داربست از خدمات نصب داربست در گلابدره و سایر مناطق استفاده نمایند.

مجموعه تهران داربست زیر نظر اتحادیه بوده و تمام سعی خود را برای راضی نگه داشتن همشهریان از لحاظ سرعت اجرا و قیمت تمام شده به عمل می آورد. مجموعه تهران داربست آماده ارائه انواع خدمات نصب داربست و اجاره داربست و فروش داربست ، و هم چنین اسپیس فریم و تمامی خدماتی از این نوع در اختیار شما شهروندان عزیز می باشد.