نصب داربست در دربند

نصب داربست در دربند

دربند از دهکده‌های قدیمی شمیران در شمال باغ سعدآباد و یکی از محله های شهر تهران است. دربند از مناطق خنک و گردشگری تهران به حساب می آید. طبق نظرسنجی های انجام شده دربند اولین انتخاب شهروندان تهرانی برای پذیرایی از میهمان خارجی و شهرستانی شان است و فشم، لواسان، درکه و فرحزاد بعد از دربند قرار دارند.

جالب است بدانید که در گذشته های نه چندان دور مردم دربند به زبان تاتی سخن میگفتند. البته هنوز در روستاهای دربند همچون پس قلعه زبان تاتی رایج است.

دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری سطح دریا قرار گرفته و آغاز یکی از راه های اصلی صعود کوهنوردان به البرز مرکزی محسوب میشود. هم چنین خیابان دربند از ارتفاع ۱۶۰۰ متری در میدان قدس (تجریش) آغاز و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری میدان سربند (تندیس کوهنورد) به انتهای خودش میرسد. محلات قدیمی دربند عبارتند از مرغ محله، کنارمحله، کلاغ پر و سربند.

تندیس کوهنورد که در میدان سربند محلهٔ دربند قرار گرفته است در سال ۱۳۴۱ توسط رضا لعل ریاحی، پیکره تراش و نقاش ایرانی ساخته و سپس نصب شد.ایده ساخت این تندیس در سال ۱۳۳۷ از سوی حسن وجدان خوش، از کوهنوردان با سابقه ایرانی پیشنهاد گردید.

سرهنگ بیات، رئیس مرکز آموزش کوهستانی ارتش، مقدمات ساخت آن را آماده نمود و مهام؛ شهردار وقت تهران، هزینه ساخت مجسمه را متقبل شد. امیر شاه قدمی، گروهبان ارتش و مربی کوهنوردی مرکز آموزش کوهستانی و مربی اسکی ایران به عنوان مدل معرفی گردید و شهرداری نیز مبلغ ده هزار تومان بابت ساخت مجسمه هزینه کرد.

در سال ۱۳۳۸، حدود یک سال پس از طرح این پیشنهاد مدل گچی آن آماده گشت و در میدان سربند نصب شد اما در اثر بارندگی و یخ زدگی زمستان همان سال بود که دست و بخشی از بدن مجسمه خرد شد. این قسمت مدتهای طولانی با پرچم ایران پوشانده شده بود تا اینکه در سال ۱۳۴۱ با پی گیری های رئیس وقت فدراسیون، رضا لعل ریاحی تندیس سیمانی را آماده کرد که این مجسمه هنوز پابرجا است.

مجموعه تهران داربست در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز منطقه دربند توانسته است با اصول فراوان و رعایت اصول امنیتی در این منطقه با ساختمان سازان و برج سازان همکاری داشته و نیاز این عزیزان را در زمینه نصب داربست در دربند و اجاره داربست در دربند را فراهم کند شهروندان این منطقه می توانند با تماس با مجموعه تهران داربست از خدمات این مجموعه استفاده نمایند.

مجموعه تهران داربست زیر نظر اتحادیه بوده و تمام سعی خود را برای راضی نگه داشتن همشهریان از لحاظ سرعت اجرا و قیمت تمام شده به عمل می آورد. مجموعه تهران داربست آماده ارائه انواع خدمات نصب داربست و اجاره داربست و فروش داربست ، و هم چنین اسپیس فریم و تمامی خدماتی از این نوع در اختیار شما شهروندان عزیز می باشد.