نصب داربست در سوهانک

نصب داربست در سوهانک

سوهانَک یکی از محله های شمیران در شمال شرقی تهران می باشد که در حدود ۱۵٫۵ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. محله سوهانک از سمت جنوب به بلوار ارتش یا همان جاده مینی سیتی – لشکرگ، از سمت شمال به دامنه جنوبی البرز و از شرق به گردنه قوچک محدود میگردد.

با توجه به اینکه در محله سوهانک، نمونه هایی از آثار باستانی یافت گردیده، احتمال میرود که اغلب پیشینیان اهالی فعلی این روستا، در اواخر دوران زندیه و یا اوایل قاجار، از مازندران به این محله مهاجرت کرده بودند. محصولات درختان محله سوهانک، غلات و میوه و به ویژه میوه زردآلو بوده است.

طبق بررسی های انجام شده تعداد ساکنان سوهانک در سال ۱۳۴۲ خورشیدی ۴۰۸ نفر مرد و ۲۹۳ نفر زن بود. در همان زمان سوهانک دارای مسجد و تکیه و گرمابه بود و دبستانی به اسم ارمغان سوهانک با ۱۳۹ دانش آموز داشت. هم چنین آب مورد نیاز مردم سوهانک توسط چهار رشته قنات تأمین میگردید.

جالب است بدانید که دو درخت چنار کهنسال در حیاط مسجد سوهانک وجود دارد که عمر هر دو درخت را در حدود نهصد سال تخمین زده اند، که قدمت یکی از آنها از درخت چنار امامزاده صالح تجریش نیز بیشتر می باشد.

قبرستان سوهانک جزو مکان های قدیمی این روستا می باشد که در خیابان شهید ازگلی واقع است. طبق باور عامه مردم آن منطقه و شجره نامه آستان قدس رضوی، پیکر امامزاده ای در قسمت جنوبی آن دفن شده‌ است. با اینکه هیچ مقبره و یادبودی برای این امامزاده ساخته نشده، اما طبق حدسیات و باورهای اهالی این محله میتوان گفت که محل دفن امامزاده، در قسمت جنوب غربی و در زیر درختان سرو کهنسال قبرستان می باشد.

هم چنین حمام قدیمی و تکیه قدیم سوهانک نیز جزو اماکن قدیمی این محله به شمار میروند که در دو دهه ۳۰ و ۴۰ خورشیدی، مورد تخریب وغارت زیادی قرار گرفتند. در هنگام تخریب حمام بسیار قدیمی که گمان میرود زمان احداث اولیه اش به زمان قبل از اسلام بازمیگردد، سنگ نوشته ای از بین یکی از پی های بنای حمام استخراج شد که سرنوشتش نامعلوم است. بنای تکیه قدیمی سوهانک نیز از خشت خام و کاهگل بود. بعضی از ساکنین قدیمی این روستا معتقدند که زمان تأسیس این تکیه به اوایل دوران قاجار برمیگردد. از بین بنای تکیه قدیمی، نهری عبور میکرد که از باغ اندرون یا باغ سردار سر چشمه میگرفت. یک سکو هم برای نمایش تعزیه در مرکز تکیه ساخته بودند که در ماههای عزاداری، خود مردم ساکن آنجا، بر روی آن سکو، مراسم تعزیه اجرا میکردند. از آن زمان تاکنون این تکیه چندین بار بازسازی شد و امروزه به یک حسینیه تبدیل شد.

آسیاب قدیمی این روستا یکی دیگر از قدیمی ترین بناهای سوهانک بود که در شمال سوهانک وابتدای خیابان تنگه واقع بود. این آسیاب که از ملات ساروج وسنگ خشک بنا شد، زمان ساختش معلوم نیست.

در گذشته های دور محله سوهانک مناطق وسیع تری را در بر میگرفت؛ چنانکه مرز آن از شرق دارآباد شروع میشد و تا ابتدای جاده لواسان – فشم ادامه داشت.

بعضی از قسمت هایی که اغلب تحت عنوان شهرک‌ از سوهانک جدا شدند عبارتند از: شهرک ابوذر، شهرک قائم، مینی‌سیتی، شهرک شهید محلاتی، پارک جنگلی سوهانک، شهرک کوثر، شهرک یاس و شهرک لاله.

از آنجایی که اکثر باغات بزرگ سوهانک با گذشت زمان ازبین رفتند و در بیشتر بخش های این روستا عملیات ساختمان سازی صورت گرفت، چیزی از طبیعت زیبای سوهانک باقی نمانده است. در گذشته در سمت شرقی سوهانک باغ بزرگی بود که بنانیه نام داشت. این باغ متعلق به یک خانواده زرتشتی بود که آثار قبر بزرگ خاندانشان تا قبل از قطع درختان در میان باغ به چشم میخورد. هم چنین استخر بزرگ و زیبای ۴۰۰۰ متر مکعبی با دیواره سی متری سنگ چین شده در این باغ، آب این باغ را در تابستان فراهم میکرد که متأسفانه این استخر نیز در عملیات ساخت و ساز کاملا تخریب و پر شد.

دو باغ قدیمی کوروس و سردار نیز متأسفانه خراب شده اند و ساختمان های چند طبقه جایشان را گرفته اند. باغ بسیار بزرگ و وسیع کوروس بیش از 50 هکتار وسعت داشت و پر از درختان میوه و گندم بود. باغ سردار نیز در گذشته، درختان زیادی داشت که اکثرشان ازبین رفته اند.

محله سوهانک امروزه دارای سه مدرسه، یک کتابخانه عمومی، دو مسجد، یک حسینیه یک شعبه بانک و یک روزنامه فروشی می باشد. هم چنین در این روستا چند مرکز درمانی، تفریحی و ورزشی نیز احداث شده است.

مجموعه تهران داربست در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز منطقه سوهانک توانسته است با اصول فراوان و رعایت اصول امنیتی در این منطقه با ساختمان سازان و برج سازان همکاری داشته و نیاز این عزیزان را در زمینه نصب داربست در سوهانک و اجاره داربست در سوهانک را فراهم کند. شهروندان این منطقه میتوانند با تماس با مجموعه تهران داربست از خدمات نصب داربست در سوهانک و سایر مناطق استفاده نمایند.

مجموعه تهران داربست زیر نظر اتحادیه بوده و تمام سعی خود را برای راضی نگه داشتن همشهریان از لحاظ سرعت اجرا و قیمت تمام شده به عمل می آورد. مجموعه تهران داربست آماده ارائه انواع خدمات نصب داربست و اجاره داربست و فروش داربست ، و هم چنین اسپیس فریم و تمامی خدماتی از این نوع در اختیار شما شهروندان عزیز می باشد.