نصب داربست در زعفرانیه

نصب داربست در زعفرانیه

زعفرانیه یکی از محله های شمال شهر تهران و منطقه شمیران می باشد و نصب داربست در زعفرانیه یکی از نیازهای اساسی ساکنین این محله است. این محله که در کوهپایه های البرز واقع است، تلفیقی از شهرسازی مدرن و سنتی در آن به چشم میخورد.

محله زعفرانیه یکی از گران قیمت ترین مناطق شهر تهران میباشد. زعفرانیه از سمت شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به خیابان ولیعصر و محمودیه، از شرق به تجریش و از سمت غرب به رودخانه ولنجک می رسد. زعفرانیه یکی از مرتفع ترین محلات پایتخت به شمار میرود که ۱۶۵۰ تا ۱۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

زعفرانیه در ناحیه ۲ از منطقه ۱ شهرداری تهران واقع است. این محله به دلیل قرار گرفتن بر روی گسل شمال تهران، درصورت بروز زلزله درمعرض آسیب جدی قرار خواهد گرفت. هم چنین بخش شمالی محله نیز که زیر تله کابین توچال واقع است، در معرض رانش زمین قرار دارد.

از جمله اماکن مهم زعفرانیه میتوان کاخ موزه سعدآباد، فرمانداری شهرستان شمیرانات، دادگاه ویژه روحانیت و چندین سفارتخانه از جمله سفارت های آفریقای جنوبی و برزیل را ذکر کرد.

در گذشته زعفرانیه روستایی واقع در شمال غربی تجریش بین سعدآباد و ولنجک بود که از شمال به آبریز کوه، از جنوب به محمودیه، از غرب به ولنجک و از شرق به تجریش ختم میشد. فردی به نام حسین علی خان مویدالممالک صاحب بخش عظیمی از زمین های این منطقه بود و بیشترین زمین هایی که تا نزدیکی باغ فردوس ادامه داشته، زراعی محسوب میشد. بعد از احداث خیابان پهلوی (ولیعصر فعلی) جاده ای برای دسترسی به اسدآباد کشیده شد که از حدود باغ فردوس شروع و به سمت شمال سعدآباد ختم میشد و در واقع زعفرانیه امروزی حاشیه همین خیابان قدیمی است.

یکی از محلات قدیمی زعفرانیه اسدآباد است، که اکثر پیرمردان و پیرزنان محلی باغ های معروف اسدآباد را به خوبی به یاد دارند و از هوای تمیزی که آن روزها بهره میبردند با حسرت سخن میگویند که از معروف ترین این باغ ها میتوان به باغ زند کریمی، باغ خانم مروان، باغ حاجی کلاهی و باغ خیامی اشاره نمود. از این چند باغ نام برده شده تنها باغ خیامی است که هنوز شکل گذشته اش را حفظ کرده و خوشبختانه دستخوش تغییرات زیادی نشده است.

محله اسدآباد در بین محله های ولنجک تا زعفرانیه واقع شده که از سمت شمال به ارتفاعات البرز و از سمت شرق به رودخانه سعدآباد و از سمت غرب به خیابان شهید سرلشکر فلاحی زعفرانیه سابق ختم میگردد. اغلب کوچه های منشعب از خیابان اصلی بن بست بوده، مانند خود محله که در بن بست کوه البرز قرار دارد و با حرکت از سمت جنوب به سمت شمال محله تغییر سبک معماری بیشتر به چشم میخورد. در قسمت های شمالی قدمت خانه ها بیشتر بوده و تغییر بافت جدید به قدیم مشهودتر است و کوچه ها نیز تنگتر میشوند.

اسدآباد یکی از محلات قدیمی شمیران است که گرچه وسعت زیادی ندارد اما در گذشته به دو بخش محله بالا و محله پایین تقسیم شده بود. اصلی ترین راههای دسترسی اهالی به کوچه های قدیمی، خیابان سرلشکر فلاحی است. اکبری ها و سپس زارعی ها و سپانلوها طوایف اولیه ای بودند که از سمت نایین اصفهان و استرآباد گرگان به این محل مهاجرت کردند و این محل را پایه گذاری کردند.

در گذشته در این محل یک باب حمام، آب انبار خدائی و چهار قنات وجود داشت.

از نظر قشر بندی نیز میتوان اهالی این محل را در زمان شروع شکل گیری محل افراد متوسطی دانست. این محل به دلیل اداره برقی که در آنجا واقع بود، برق بامداد نام گرفت و بعدها به نام زعفرانیه تغییر نام داده شد.

جالب است بدانید که زعفرانیه یکی از نام های دوران قاجار است و عده ای بر این عقیده هستند که چون کاخ سعدآباد در این منطقه به رنگ زعفرانی بود، به تدریج مردم نام آنجا را زعفرانیه گذاشتند زیرا کسانی که میخواستند به این منطقه عزیمت کنند نشانی در زعفرانی رنگ کاخ را که در آن زمان مشهورترین سازه منطقه بود، میدادند.

محله زعفرانیه، مانند دیگر آبادی های همجوار خود همچون اوین و تجریش فاقد سابقه تاریخی می باشد و حتی در دوره ناصری هنگامی که از مزرعه اسدآباد واقع در غرب تجریش از املاک معیر الممالک در متون قاجاری یاد میشود، نامی از زعفرانیه به چشم نمیخورد و میتوان گفت تا اوایل سده چهار هجری محله زعفرانیه وجود خارجی نداشت.

به هر حال تا دوران رضاشاه اراضی زعفرانیه به صورت بایر و بخشی از آن کشتزار کشاورزان شمیرانی بود. اواخر حکومت محمدرضا پهلوی هنوز در آن حوالی زمین هایی وجود داشت که در آن گندم کشت میشد. از سویی دیگر با کمک شوکت الملک پنجاه من پیاز زعفران در سعد آباد کاشتند که بسیار خوب به عمل آمد و این کشت زعفران نیز نزدیک خیابان زعفرانیه بود که به تدریج این خیابان به نام زعفرانیه مشهور شد.

زعفرانیه به علت واقع بودن در ارتفاع ۱۶۵۰ تا ۱۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریاهای آزاد، نسبت به سایر مناطق پایتخت هوای خنک تری داشته و از آب و هوای معتدل کوهستانی برخوردار است.

مجموعه تهران داربست در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز منطقه زعفرانیه توانسته است با اصول فراوان و رعایت اصول امنیتی در این منطقه با ساختمان سازان و برج سازان همکاری داشته و نیاز این عزیزان را در زمینه نصب داربست در زعفرانیه و اجاره داربست در زعفرانیه را فراهم کند. شهروندان این منطقه میتوانند با تماس با مجموعه تهران داربست از خدمات نصب داربست در زعفرانیه و سایر مناطق استفاده نمایند.

مجموعه تهران داربست زیر نظر اتحادیه بوده و تمام سعی خود را برای راضی نگه داشتن همشهریان از لحاظ سرعت اجرا و قیمت تمام شده به عمل می آورد. مجموعه تهران داربست آماده ارائه انواع خدمات نصب داربست و اجاره داربست و فروش داربست ، و هم چنین اسپیس فریم و تمامی خدماتی از این نوع در اختیار شما شهروندان عزیز می باشد.