نصب داربست در نیاوران

نصب داربست در نیاوران

نیاوران یکی از محله هاى شمال شرقی شهر تهران و منطقه شمیران به شمار میرود که در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز واقع است. این محله که بخشی از منطقه ۱ شهرداری تهران و شهرستان شمیرانات است، از سمت شمال با ارتفاعات کلک‌چال، از سمت غرب با تجریش، از سوی شرق با دارآباد و از سمت جنوب با فرمانیه، کامرانیه و دزاشیب هم مرز می باشد. خیابان نیاوران، خیابان اصلی این منطقه می باشد که از میدان نیاوران شروع شده و تا میدان قدس در تقاطع خیابان شریعتی در امتداد است.

خیابان نیاوران که امروزه با اسم خیابان شهید باهنر شناخته میشود، خیابان اصلی این منطقه می باشد و میدان نیاوران را به میدان قدس وصل می نماید.

به علت شیب موجود در منطقه نیاوران، ساختار معماری به خصوصی در آن به چشم میخورد. هم چنین از آنجایی که این منطقه در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است، آب و هوایی سردتر از سایر نقاط تهران دارد.

طبق یک ریشه شناسی عامیانه، منطقه نیاوران در قدیم پر از نیزارهایی بود که مردم برای جمع آوری و استفاده از نی های موجود در آن به این منطقه میرفتند و به همین خاطر بود که این منطقه به نی آوران معروف شده که به مرور زمان به نیاوران تغییر نام یافت.

از جمله اماکن مهم در محله نیاوران میتوان به کاخ نیاوران، پارک نیاوران (این بوستان در سال ۱۳۴۸ به دستور محمدرضا پهلوی و با نقشه طراحان انگلیسی و معماری مهندس سردار افخمی ساخته شد و در همسایگی میدان نیاوران و انتهای شمالی خیابان پاسداران و در جنوب کاخ نیاوران قرار گرفته است)، فرهنگسرای نیاوران، تکیه نیاوران (از قدیمی ترین و مشهورترین تکیه های تهران)، ساختمان اصلی پژوهشگاه دانش های بنیادی که در گذشته دفتر کار فرح پهلوی بود (در حاشیه میدان نیاوران)، شهرداری منطقه یک تهران (در انتهای خیابان نیاوران) و ورزشگاه شهدای نیاوران اشاره نمود.

عملیات احداث کاخ نیاوران به دستور محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۳۷آغاز شد و در سال ۱۳۴۶ به پایان رسید. جالب است بدانید که در زمان فتحعلی شاه قاجار کاخ کوچکتری در محل فعلی کاخ نیاوران واقع بود که تخریب و کاخ نیاوران به جای آن ساخته شد. این کاخ با مساحتی در حدود ۹۰۰۰ مترمربع در دو طبقه و یک نیم طبقه ساخته شد و در ابتدا به عنوان محلی جهت پذیرایی میهمانان خارجی در نظر گرفته شده بود، اما بعد از پایان ساخت، به محلی برای سکونت محمدرضا پهلوی و خانواده‌اش تبدیل شد.

کاخ نیاوران را محسن فروغی طراحی کرد و گچ بری هایش توسط استاد عبداللهی، آینه کاری توسط استاد علی اصغر و کاشی کاری نمای خارجی توسط استاد ابراهیم کاظم پور انجام شد.

طبقه همکف کاخ نیاوران شامل سرسرای بزرگی است که تمامی اتاق ها در اطراف آن شکل گرفت. از جمله آن اتاق ها میتوان به سینمای اختصاصی، اتاق غذاخوری، سالن پذیرایی، اتاق انتظار و راهروهای فرعی و هم چنین تالار آبی اشاره نمود. در نیم طبقه این بنا اتاق کار، اتاق کنفرانس و دفتر منشی فرح دیبا و اتاق خواب لیلا و اتاق ندیمه او قرار داشت. در طبقه سوم اتاق خواب و استراحتگاه نیمروزی محمدرضا پهلوی، اتاق آرایش و لباس فرح دیبا و هم چنین اتاق های فرزندان شاه و ندیمه هایشان واقع بود.

مجموعه ای نفیس از تابلوهای نقاشی هنرمندان ایرانی و خارجی، ظروف چینی کارخانه های سور فرانسه و رزنتال آلمان و اشیاء تزیینی و هم چنین مجموعه فرش های نفیس ایرانی زینت بخش فضاهای این کاخ بوده اند. سال ۱۳۵۷ این کاخ به دست مردم ایران رسید و در سال ۱۳۶۰ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را تحویل گرفت. در سال ۱۳۶۵ کاخ موزه نیاوران برای اولین بار گشوده شد.

محلات نیاوران شامل صاحبقرانیه، حصاربوعلی، جمال آباد، منظریه، جماران، جمشیدیه، گل سنگ، دزاشیب، کاشانک، گلابدره، بوکان، آجودانیه و نخجوان می باشد.

نخجوان که اسم یکی از محله های شمیرانات واقع در منطقه یک تهران می باشد در شمال نیاوران واقع است. محله نخجوان از سمت شرق به جماران، از سوی جنوب به خیابان باهنر (نیاوران)، از سمت غرب به امامزاده قاسم، ظهیرالدوله و خیابان دربند منتهی میگردد و شمالی ترین قسمت آن خیابان کوهساراست که در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته است.

از خیابان‌های اصلی محله نخجوان میتوان خیابان احمدی زمانی، خیابان مژده (مقدسی)، خیابان صادقی قمی، خیابان همایون و خیابان مرجان را نام برد.

مجموعه تهران داربست در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز منطقه نیاوران توانسته است با اصول فراوان و رعایت اصول امنیتی در این منطقه با ساختمان سازان و برج سازان همکاری داشته و نیاز این عزیزان را در زمینه نصب داربست در نیاوران و اجاره داربست در نیاوران را فراهم کند. شهروندان این منطقه میتوانند با تماس با مجموعه تهران داربست از خدمات نصب داربست در نیاوران و سایر مناطق استفاده نمایند.

مجموعه تهران داربست زیر نظر اتحادیه بوده و تمام سعی خود را برای راضی نگه داشتن همشهریان از لحاظ سرعت اجرا و قیمت تمام شده به عمل می آورد. مجموعه تهران داربست آماده ارائه انواع خدمات نصب داربست و اجاره داربست و فروش داربست ، و هم چنین اسپیس فریم و تمامی خدماتی از این نوع در اختیار شما شهروندان عزیز می باشد.