نصب داربست در درکه

نصب داربست در درکه

درکه یکی از محله های شمال شهر تهران است که در نزدیکی محله های اوین و ولنجک و در غرب شمیران واقع است.

این محله به علت قرار گرفتن در دامنه کوه های شمالی تهران، ار فضای مناسبی جهت پیاده روی و کوه‌پیمایی در تهران محسوب میشود. درکه از آن دست مناطقی است که نمیتوان لذت گشت و گذار در آن را با هیچ کجای دیگر عوض کرد. این منطقه بسیار دنج و زیبا بوده و به گونه ای که رفتن به آنجا همیشه تازگی و جذابیت دارد. صدای آرامش بخش رودخانه درکه در کنار آب و هوای بکر آن، همگی روز شما را خاطره ساز خواهند کرد. پس اگر اهل پیاده روی و کوهنوردی هستید و از گذراندن اوقات در یک منطقه بکر و با صفا لذت می برید، درکه مکان مناسبی برای شما خواهد بود.

جالب است بدانید وجه تسمیه نام درکه از (دَرِ) مخفف دره و (که) علامت صغیر به معنای دره کوچک می باشد.

پناهگاه پلنگ چال در کوههای درکه و در مسیر صعود به قله توچال واقع است.

دره کوهستانی درکه در شمال غربی تهران و بر روی رسوبات مخروطی شکل رودخانه درکه مشرف به حصارک بوده و از سمت جنوب به اوین و سعادت آباد و از سمت شمال به ارتفاعات توچال منتهی میگردد. از نظر ارتفاع بین حداقل ۱۵۹۰ متر در جنوبی ترین نقطه و حداکثر ۳۹۴۴ متر توچال است و طول دره در حدود ۶ کیلومتر می باشد.

با تغییر ارتفاع در طول مسیر دره، تغییرات آب و هوایی به طور قابل توجهی احساس میشود. نزدیک ۵ ماه از سال آب و هوای این منطقه سرد و یخبندانی است و میانگین درجه حرارت در گرم ترین ماههای سال از ۲۰ تا ۲۷ درجه بیشتر نمیشود و میانگین بارندگی در حدود ۵۰ سانتیمتر در سال است که در ارتفاعات به صورت برف بر زمین می نشیند.

میتوان گفت درکه در واقع یک دره شمالی جنوبی است که از دو طرف به ارتفاعات محدود میگردد. ارتفاعات شرقی در طول مسیر رودخانه درکه که از ارتفاعات توچال و چشمه های مسیر درکه سرچشمه گرفته از سمت شمال به جنوب در حرکت است. در حاشیه رودخانه در اکثر محدوده ها پوشش درختان جنگلی به چشم میخورد. یک جاده باریک کوهستانی، تنها مسیر ارتباطی به ارتفاعات پلنگ چال و سایر قله های موجود در مسیر است که با توجه به شرایط طبیعی و عوارض، با پل های باریک در عرض رودخانه جا به جا میشود. در حاشیه رودخانه محدوده هایی به صورت تراس پوشیده از درختان می باشد. هم چنین جهت ارتفاعات شرقی غربی و امکان آفتاب گیری و نورگیری با محدودیت رو به رو است.

این منطقه از دو تیزی کوه موازی با امتداد تقریبی شمالی جنوبی تشکیل گشته است که در فاصله مابین این دو تیزی کوه، دره طویلی با مشخصات اقلیمی بسیار متنوع به چشم میخورد و شامل چشم اندازهای گوناگون با محدوده هایی دارای پوشش گیاهی و یا فاقد آن می باشد. این دو بلندی کوه موازی که ذکر کردیم در انتهای شمالی خود به تیزی اصلی و طویل تری درامتداد غرب به شمال غرب – شرق، جنوب شرق منتهی میگردد که دامنه شمالی این قله توچال را شامل شده و اغلب روزهای سال پوشیده از برف می باشد.

از نظر چینه شناسی، درکه در دامنه جنوبی تاقدیس البرز قرار دارد. وجود توده های آذرین بیرونی و لایه های آذرین نفوذی با بیرون زدگی خاص خود، به طور کامل مشهود می باشد. از نظر سنگ شناسی باید گفت که این منطقه طیف گسترده ای از سنگ رسوبی تا آذرین را شامل میگردد به گونه ای که در جنوب پوشش کنگلومرایی مربوط به تشکیلات کهریزک بافت خود را به شکل شکاف روبازی نمایش میدهد.

جالب است که یکی از قدیمی ترین خطوط اتوبوسرانی تهران که در 40 سال گذشته دستخوش تغییر نشده خط اتوبوس ۲۱۸ درکه به پایانه تجریش است که در مسیر خیابان درکه، بلوار رشید الدین فضل الله، خیابان مقدس اردبیلی و خیابان ولیعصر تردد میکند. البته به غیر از خط مینی بوس و تاکسی، در اطراف این محله اتوبوس خط ۴ تندرو هم فعالیت دارد که در امتداد بزرگراه نواب و چمران رفت و آمد کرده و از پارک وی به سمت ترمینال جنوب میرود و مسافرین درکه در ایستگاه نمایشگاه باید پیاده شوند و با تاکسی یا مینی بوس به مسیرشان ادامه دهند.

مجموعه تهران داربست در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز منطقه درکه توانسته است با اصول فراوان و رعایت اصول امنیتی در این منطقه با ساختمان سازان و برج سازان همکاری داشته و نیاز این عزیزان را در زمینه نصب داربست در درکه و اجاره داربست در درکه را فراهم کند. شهروندان این منطقه میتوانند با تماس با مجموعه تهران داربست از خدمات نصب داربست در درکه و سایر مناطق استفاده نمایند.

مجموعه تهران داربست زیر نظر اتحادیه بوده و تمام سعی خود را برای راضی نگه داشتن همشهریان از لحاظ سرعت اجرا و قیمت تمام شده به عمل می آورد. مجموعه تهران داربست آماده ارائه انواع خدمات نصب داربست و اجاره داربست و فروش داربست ، و هم چنین اسپیس فریم و تمامی خدماتی از این نوع در اختیار شما شهروندان عزیز می باشد.