نصب داربست در محمودیه

نصب داربست در محمودیه

محمودیه محله ای مرفه نشین در شمال شهر تهران است که از شمال به زعفرانیه، از جنوب به بزرگراه چمران و چهارراه پارک وی، از شرق به خیابان ولی‌عصر و اراضی حاج محمود کشتکار و از غرب به محله اوین سعادت آباد منتهی میگردد.

محمودیه تا حدی به تجریش نزدیک است و نسبتاً مرتفع بوده و در بلندی ۱۶۰۰ متری از سطح دریا واقع می باشد. محمودیه از ثروتمندترین محلات تهران است که اکثر رجال سیاسی و ثروتمندان تهران در آن ساکن می باشند.

محله محمودیه جزو اولین مناطق شمیران بود که در دهه ۵۰ میلادی توسط افراد ثروتمند و با نفوذ جهت زندگی انتخاب شد. گرچه این محله از گذشته تاکنون محل سکونت افراد ثروتمند بوده، اما بافت این محله هرگز پر زرق و برق نبود. برخی افراد سرمایه دار که ترجیح میدادند سرمایه شان را جهت خودنمایی استفاده نکنند ساکن این منطقه میشدند. به همین علت در این محله اغلب خانه هایی با زمین های وسیع و همراه با باغ هایی زیبا، آمیخته با معماری غنی مشاهده میشود و این محله در قیاس با محله های مرفه نشینی همچون الهیه و نیاوران، دارای کمتر خانه هایی با چشم انداز پر زرق و برق است و اغلب خانه هایش دارای نماهای اغراق آمیز نیستند.

در واقع میتوان گفت بنابر دلایل گفته شده در بالا، محله محمودیه در گذشته به عنوان یک مکان شیک بین محله های متمول تهران مطرح نبود و از طوفان ساخت و سازهای بی رویه و گران در شمال تهران در دهه ۹۰ در امان بود. گرچه این الگو در چند سال گذشته تغییر کرده و این بافت سنتی و سرسبز و ویلاهای درون آن رفته رفته جایشان را به برج های مسکونی پر زرق و برق میدهند.

گلی ترقی نویسنده شهیر ایرانی است که در این محله بزرگ شده و بازتاب خاطراتش در این محله را در بعضی کارهای خود ارائه کرده است.

محله محمودیه در قدیم شامل آبادی هایی بوده است که در دو کیلومتری جنوب غربی تجریش واقع بود. به ویژه در زمان شکل گیری و وجه تسمیه این محله دو عقیده وجود دارد:

اول اینکه این محله در زمان رضاشاه پهلوی به وجود آمد و شخصی به نام محمودیه ساکن قدیمی این محله بوده که زحمات زیادی در زمان شکل گیری این محل برای این محله کشید. دوم اینکه در زمان محمد شاه قاجار، پدر ناصرالدین شاه، در این محله قصری برای شاه ساخته شد که نامش را محمدیه گذاشتند. اما این قصر به شاه وفا نکرد و به محض اینکه شاه وارد قصر جدیدش شد دار فانی را وداع گفته و قصر محمدیه متروکه ماند. این منطقه قبل از وی عباسیه نام داشت به آن دلیل که به وزیر محمد شاه به نام حاج میرزا آقاسی که نام کوچکش عباس بود تعلق داشت. بخش‌هایی از زمین های محمودیه را حاج محمدحسین امین‌الضرب، تاجر ثروتمند عصر ناصرالدین شاه خرید.

در گذشته در این محله یک میدانگاه به نام توتستان کشتکار و یک یخچال طبیعی به نام یخچال کشتکار نیز متعلق به حاج محمود کشتکار وجود داشت که متأسفانه از آنها اثری باقی نماند اما این عراضی به این دلیل محمودیه نام گرفته است.

محله محمودیه فروشگاه ها و پاساژهای لوکس گوناگونی دارد که از گرانترین مراکز خرید تهران محسوب میشوند. مشهورترین پاساژ در این منطقه، پاساژ محمودیه است که گران ترین مرکز خرید ساعت در شهر تهران و قطب ساعت های لوکس این شهر می باشد. هم چنین پالادیوم مال نیز از مراکز خرید گران و بزرگ تهران می باشد.

سفارت کشور مالزی در محله محمودیه و در کوچه چنگیزی قرار دارد. سفارت کشور زیمبابوه، سفارت کشور ژاپن و سفارت کشور اسلوواکی نیز در این محله و در خیابان مقدس اردبیلی می باشند و سفارت کشور ساحل عاج نیز در این منطقه و در خیابان تیر واقع است. جالب است که از سال ۱۳۹۶ تمام مصاحبه ها و ملاقات های مراجعه کنندگان به سفارت فرانسه برای اخذ ویزا در پاساژ پالادیوم که در محله محمودیه واقع است، صورت خواهد گرفت.

خیابان محمودیه، خیابان مقدس اردبیلی (پیراسته)، الف، ب و جمشید مشایخی (جیم) جزو خیابان‌های مهم این محله می باشند.

جالب است بدانید که محمودیه روی گسلی به همان نام واقع است. گسل محمودیه به طول حداقل ۱۱ کیلومتر و امتداد شرقی-غربی، در گستره محمودیه تا پایان بزرگراه چمران و شمال هتل استقلال گسترده شده است. این گسل به همراه گسل های نیاوران و گسل شمال تهران که تجریش، زعفرانیه، الهیه و فرمانیه را در بر گرفته است، منطقه شمیرانات و در کل شمال تهران را به یکی از حساس ترین نقاط این شهر در هنگام زلزله تبدیل نموده است.

طبق گزارشی که در اسناد ویکی لیکس منتشر گردید، نام محمودیه به همراه الهیه و فرمانیه به عنوان یکی از گران قیمت ترین مناطق شمیران ذکر شد. در این گزارش ذکر شده که این مناطق جزو شیک ترین و ثروتمندترین مناطق تهران هستند که در چند سال گذشته پیشرفت و توسعه بسیاری را تجربه کرده اند.

مجموعه تهران داربست در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز منطقه محمودیه توانسته است با اصول فراوان و رعایت اصول امنیتی در این منطقه با ساختمان سازان و برج سازان همکاری داشته و نیاز این عزیزان را در زمینه نصب داربست در محمودیه و اجاره داربست در محمودیه را فراهم کند. شهروندان این منطقه میتوانند با تماس با مجموعه تهران داربست از خدمات نصب داربست در محمودیه و سایر مناطق استفاده نمایند.

مجموعه تهران داربست زیر نظر اتحادیه بوده و تمام سعی خود را برای راضی نگه داشتن همشهریان از لحاظ سرعت اجرا و قیمت تمام شده به عمل می آورد. مجموعه تهران داربست آماده ارائه انواع خدمات نصب داربست و اجاره داربست و فروش داربست ، و هم چنین اسپیس فریم و تمامی خدماتی از این نوع در اختیار شما شهروندان عزیز می باشد.