نصب داربست در شهرک غرب

نصب داربست در شهرک غرب

شهرک غرب یکی از مناطق شهری تهران می باشد که در شمال غربی آن و در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع شده است.

شهرک غرب تهران به علت داشتن شهرسازی مدرن، خیابان های عریض، تراکم جمعیت کم، آب وهوای بکر و تمیز، امکانات رفاهی و درمانی مناسب، خانه های ویلایی با معماری متفاوت و دسترسی راحت به شریان های اتوبانی شهر، یکی از گران قیمت ترین مناطق مسکونی تهران به شمار میرود.

این محله به چند اتوبان اصلی مانند همت، چمران و شیخ فضل الله نوری دسترسی مستقیم دارد و به دلیل وجود خیابان های پهن و عریض اغلب مواقع مشکلی از لحاظ ترافیک ندارد. شهرک غرب از شمال به سعادت آباد، از جنوب به بزرگراه همت، از غرب به خیابان فرحزادی و از شرق به رودخانه درکه در کنار بزرگراه چمران و ده ونک محدود میشود.

در سال ۱۳۴۰ بود که مجتمع مسکونی شهرک غرب در شمال غربی تهران، با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی و طبق مدل برج های ایالات متحده آمریکا ساخته شد و به همین دلیل بود که نام این منطقه را شهرک غرب نهادند.

در زمان محمدرضا شاه پهلوی، متخصصانی که برای گسترش فعالیت های علمی و صنعتی به ایران می آمدند، در ساختمان های شهرک غرب ساکن میشدند. آمریکایی ها که در آن زمان اکثریت ساکنین این محله را تشکیل میدادند، از طریق نفوذ قدرت خود توانستند مدرسه، ورزشگاه و امکانات تفریحی زیادی را با کمک دولت پهلوی در شهرک غرب ایجاد نمایند.

طراحی و اجرای برنامه هایی تحت عنوان مدرنیزاسیون پایتخت در زمان پهلوی، نقش بسزایی در شکل گیری محله شهرک غرب داشت. شهرسازی متفاوت، برج های مدرن و خانه های ویلایی که سریعاً در این سالها ساخته شدند، شهرک غرب را به یکی از مناطق شهری مدرن و جدید ایران تبدیل نمود.

شهرسازی مدرن شهرک غرب به گونه ای است که این تصور را ایجاد کرد که این محله تهران هیچ نماد تاریخی و قدیمی ندارد، اما باید گفت بلوار خوردین که میدان صنعت را به خیابان های ایران زمین، هرمزان و بلوار دادمان متصل کرده، در گذشته روستایی خوش آب و هوا به همین اسم بود. روستایی که هنوز هم آثارش را میتوان در درخت های کهنسال حاشیه بلوار و صدای گذر آب زلال برجای مانده از قنات روستا مشاهده کرد.

روستای خوردین که امروزه جز نامش چیز دیگری از آن باقی نمانده، در ۶ کیلومتری جنوب شرقی امامزاده صالح فرحزاد و ۲ کیلومتری ده ونک واقع شده بود و بر اساس کتاب جغرافیای تهران تنها ۸۵ نفر سکنه داشت که همگی مسیحی بودند. این ده در زمان ناصرالدین شاه ابتدا جزو املاک مستوفی الممالک بود که درختان کهنسالش به ویژه در باغ مشهورش که امروزه محل دفتر آستان قدس رضوی شده است، هنوز پا برجای است.

در کتاب های تاریخی، از این روستا با نام های «خوردین» یا «خُردین» به معنی تپه و برجستگی زمین و به تفسیری دیگر خور (خورشید) یاد گردیده است. زمین های این روستا از دهه ۱۳۴۰ خورشیدی بود که تفکیک شدند و شرکتهای بزرگ ساختمان سازی خارجی و داخلی شروع به ساخت بناهای مختلفی در آن نمودند.

باغ اربابی خوردین و قنات خوردین نیز جزو میراث تاریخی شهرک غرب به شمار میروند که امروزه آن را حصار کشی کرده اند و ورود عموم به آن ممنوع می باشد.

به خاطر وزش دائمی بادها از سمت غرب به شرق در تهران و نیز پالایش هوا توسط انبوه درختان بوستان ها و کوه های مجاور، شهرک غرب جزو مناطق خوش آب و هوای تهران به شمار میرود و نسبت به سایر مناطق شمالی شهر تهران از هوای بهتری برخوردار می باشد. جهت وزش باد غالب، غربی و متوسط سرعت وزش باد ۵/۵ متر بر ثانیه می باشد. نسیمی خنک و ملایم از دره های کوهستان شمال در شب (باد کوه) و نسیم اندکی نیز از بیابان های جنوب تهران در روز (باد دشت) به صورت آهسته هر شبانه روز جریان دارد.

در این محل خانه های ویلایی گوناگونی که جمعیت بسیار کمی را در خود جای داده اند، سبب شده تا سکوت و آرامش خیابانهای فرعی شهرک غرب، در بین تهرانی ها معروف شود. در جدیدترین نتیجه مسابقه «کوچه خوب شهر تهران»، گذر اردیبهشت خیابان ایران زمین در منطقه شهرک غرب از بین ۲۵۰۰ گزینه، به عنوان بهترین کوچه منطقه ۲ تهران انتخاب گردید.

بن بست های زیادی در این محله وجود دارد که دلیل اصلی طراحی آنها به این صورت، بالا بردن امنیت و آرامش ساکنین بوده است. سر هر یک از بن بست ها راهبند و اتاقک نگهبانی وجود دارد و در انتهای آنها فضای باز دایره مانندی جهت دور زدن خودروها تعبیه شده و بعد از آن پیاده رو به فضای سبز یا پیاده روی خیابان اصلی پشت متصل میشود که در محل تلاقی مجدداً در فلزی یا اتاقک نگهبانی به چشم میخورد و به این ترتیب تمامی رفت و آمدها در صورت درخواست اهالی کنترل میگردد.

مجموعه تهران داربست در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز منطقه شهرک غرب توانسته است با اصول فراوان و رعایت اصول امنیتی در این منطقه با ساختمان سازان و برج سازان همکاری داشته و نیاز این عزیزان را در زمینه نصب داربست در شهرک غرب و اجاره داربست در شهرک غرب را فراهم کند. شهروندان این منطقه میتوانند با تماس با مجموعه تهران داربست از خدمات نصب داربست در شهرک غرب و سایر مناطق استفاده نمایند.

مجموعه تهران داربست زیر نظر اتحادیه بوده و تمام سعی خود را برای راضی نگه داشتن همشهریان از لحاظ سرعت اجرا و قیمت تمام شده به عمل می آورد. مجموعه تهران داربست آماده ارائه انواع خدمات نصب داربست و اجاره داربست و فروش داربست ، و هم چنین اسپیس فریم و تمامی خدماتی از این نوع در اختیار شما شهروندان عزیز می باشد.