نصب داربست در ستارخان

نصب داربست در ستارخان

خیابان ستارخان که اسم سابقش خیابان تاج بود، یکی از مهم ترین خیابانهای تهران به شمار میرود که در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع است. این خیابان در محله ستارخان معروف به برق آلستون قرار دارد و بعد از انقلاب نامش از تاج به ستارخان تغییر یافت.

اگر بخواهیم مسیر خیابان ستارخان را با جزییات شرح دهیم باید گفت که خیابان ستارخان از میدان دوم صادقیه آغاز میشود و بعد از عبور از میدان اول صادقیه به تقاطع خیابان خسرو میرسد. بعد از آن، خیابان دو طرفه میشود و از زیر پل های بزرگراه یادگار امام و پل ستارخان عبور کرده تا به سه راه تهران ویلا برسد. بعد از آن خیابان باقرخان از آن منشعب شده تا در میدان توحید که در گذشته میدان کندی نام داشت به انتهایش خواهد رسید. هم چنین باید گفت که خیابان ستارخان از طریق دو ایستگاه مترو توحید و ایستگاه مترو طرشت قابل دسترس می باشد.

در گذشته محله ستارخان ابتدا جزو باغات طرشت بود که چند سال قبل از انقلاب به تدریج در آن ساخت و سازهایی توسط مهاجرین اهل خمین و یزد صورت گرفت.

ستارخان در واقع اسم یکی از سرداران جنبش مشروطه ایران، ملقب به سردار ملی بود که در برابر نیروهای دولتی ضد مشروطه در تبریز ایستاد.

ستار خان در مقابل قشون عظیم محمدعلی شاه بعد از به توپ بستن مجلس شورای ملی ایستادگی کرد. وی مردم را ضد اردوی دولتی تشویق کرد و خودش رهبری آن را بر عهده گرفت و به همراه باقرخان ملقب به سالار ملی به مدت یک سال در برابر قوای دولتی مقاومت کرد و اجازه نداد تبریز به دست طرفداران محمدعلی شاه بیفتد. ناگفته نماند که اختلاف وی با شاهان قاجار و اعتراض به ظلم و ستم آنها، به زمان کودکی اش بازمیگشت.

ستارخان و دو برادر بزرگترش اسماعیل و غفار از کودکی علاقه شدیدی به تیراندازی و اسب سواری داشتند و در این بین اسماعیل فرزند بزرگتر خانواده شب و روز به اسب سواری، تیراندازی و نشست و برخاست با بزرگان میگذشت تا اینکه سرانجام در پی اعتراض به حاکم آن زمان دستگیر و محکوم به اعدام گشت. ظاهراً اسماعیل به  اتهام ارتباط با فردی به نام قاچاق فرهاد که از مخالفان و ناراضیان بود، متهم شده بود. این موضوع کینه ای در دل ستارخان ایجاد کرد که بعدها به تقویت روحیه مقاومتش در برابر قاجار منجر شد. وقتی اسماعیل به دست نیروهای دولتی وقت کشته شد، ستارخان به همراه خانواده اش به تبریز مهاجرت کرد.

وی به توصیه رضاقلی خان سرتیپ وارد خدمت ژاندارمری شد و حفاظت راه مرند و خوی به او محول گشت. مدتی بعد مورد توجه مظفرالدین میرزا (ولیعهد آن زمان) قرار گرفت و ضمن دریافت لقب خان، جزو تفنگداران ولیعهد در تبریز شد.

ستارخان طبق عادت لوطی گری در دفاع از مظلومان در برابر حکومت در یکی از درگیری هایش با مأمورین محمدعلی میرزا (ولیعهد) در تبریز، مورد تعقیب قرار گرفت و از شهر فرار کرد. وی مدتی به راهزنی عیاری مشغول شد و از ثروتمندان میگرفت و به فقرا میداد. تا اینکه با وساطت بزرگان و معتمدین محل توانست به شهر بازگردد و دلالی اسب را پیشه کند..

با آغاز انقلاب مشروطه علیه محمدعلی شاه در تهران و گسترش آن به سایر شهرها، شاه قاجار به سرکوب مشروطه خواهان پرداخت. آزادی خواهان آذربایجانی و قفقازی، به فرماندهی ستارخان و باقرخان به حمایت از مشروطیت تهران قیام نمودند و در برابر قوای ۳۵ تا ۴۰ هزار نفری اعزامی محمدعلی شاه و خان های محلی که برای سرکوبی قیام تبریز اعزام شده بودند شدیداً مقاومت کرده و از تسلط آنها به شهر جلوگیری کردند.

جالب است بدانید که تبریز به مدت ۱۱ ماه توسط سپاه دولتی محمدعلی شاه قاجار محاصره گشت و از ورود هر گونه آذوقه به شهر جلوگیری میکردند از همین رو آنقدر زندگی بر مردم سخت و طاقت فرسا شده بود که حتی مردم ناچار به خوردن یونجه و علف شده بودند.

به پاس تلاش های فراوان ستارخان در جنبش مشروطه، بعد از انقلاب ۱۳۵۷ خیابانی در تهران به نام وی نامگذاری شد. هم چنین تندیس ها و بناهای یادبود دیگری نیز در تهران و دیگر شهرهای ایران به یاد وی ساخته اند. هم چنین در سال ۱۳۹۱ نیز یک فیلم مستند با نام عیار مشروطه که از تولد تا درگذشت ستارخان در آن به نمایش گذاشته شده بود، توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شد.

اجاره داربست در ستارخان

مجموعه تهران داربست در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز منطقه ستارخان توانسته است با اصول فراوان و رعایت اصول امنیتی در این منطقه با ساختمان سازان و برج سازان همکاری داشته و نیاز این عزیزان را در زمینه نصب داربست در ستارخان و اجاره داربست در ستارخان را فراهم کند. شهروندان این منطقه میتوانند با تماس با مجموعه تهران داربست از خدمات نصب داربست در ستارخان و سایر مناطق استفاده نمایند.

مجموعه تهران داربست زیر نظر اتحادیه بوده و تمام سعی خود را برای راضی نگه داشتن همشهریان از لحاظ سرعت اجرا و قیمت تمام شده به عمل می آورد. مجموعه تهران داربست آماده ارائه انواع خدمات نصب داربست و اجاره داربست و فروش داربست ، و هم چنین اسپیس فریم و تمامی خدماتی از این نوع در اختیار شما شهروندان عزیز می باشد.